Home > Nieuws > Berichten > Onderzoek DB Schenker Schiphol
maart 24
Onderzoek DB Schenker Schiphol

Goederen moeten snel van A naar B dan wordt er al snel gedacht aan luchttransport, vrij logisch omdat het relatief snel gaat. Echter om het daadwerkelijke luchttransport zit nog een gehele organisatie. De luchttransport keten bestaat uit verschillende schakels waaronder producent, transporteur, expediteur, afhandelaar, airline en de klant/ontvanger (Dijk, Engels, Goslinga, Keller, Kempenaer, & Minten, 2014). Binnen deze keten vervult DB Schenker de schakel expediteur. 

DB Schenker is één van de marktleiders wat betreft freight forwarding (DB Schenker). Om deze positie te behouden dan wel te versterken is het benodigd om het administratief afhandelen van dossiers digitaal te laten verlopen. Hedendaags wordt er nog grote documentenstromen mee gestuurd met alle zendingen. Niet alleen is dit belastend voor het milieu, ook staat het in de weg tot een professionele manier van werken voor DB Schenker. De opdracht is dan ook de interne processen te optimaliseren rekening houdende met het gaan werken met het digitale programma O&DM.

Opmerkingen

Er zijn geen opmerkingen bij dit bericht.